Sad nas ljudi trebaju više nego ikad dosad

Poruka predsjednika Uprave


Drage kolegice i kolege!

Svakodnevno smo suočeni s informacijama o novim slučajevima oboljelih od koronavirusa u našoj zemlji.

Znam da svima vama, radnicima Hrvatske pošte, odgovornosti nikad nije manjkalo i ona je osnova kvalitetnog obavljanja našeg poštanskog posla. Zato molim da u ovoj svima nama izvanrednoj situaciji postupate u skladu s uputama nadležnih tijela jer tako štitite sebe i svoju okolinu. Uvjeravam vas da Hrvatska pošta u ovom trenutku poduzima sve mjere radi zaštite vašeg zdravlja, a tako i zdravlja vaših bližnjih i članova obitelji, maksimalnog umanjenja širenja zaraze i osiguranja kontinuiteta poslovanja Hrvatske pošte. Trudimo se i nastavit ćemo se truditi da vam nove informacije i upute prenosimo u što kraćem roku.

U ovoj situaciji važno je ostati pribran i osvijestiti si ulogu pošte u našem društvu. Društvo nas sad treba više nego ikad prije. Ipak, moramo si osvijestiti kakav psihološki učinak navedene informacije i događaji mogu imati na nas jer je to ljudski i normalno. Budući da mnogi detalji o koronavirusu i dalje nisu poznati, sasvim je uobičajeno osjećati nesigurnost i strah.

Strah je u određenoj mjeri koristan jer nas usmjerava da obratimo pozornost na potencijalne izvore prijetnje i povećamo brigu o zdravlju nas samih, ali i okoline. On nas može potaknuti da se pridržavamo uputa zdravstvenih djelatnika u situaciji pandemije. Ipak, treba imati na umu kako pretjerani strah i panika mogu više štetiti nego koristiti te dovesti do nepromišljenih i iracionalnih ponašanja, primjerice, agresivnosti, pretjeranog kupovanja namirnica i kućanskih potrepština, širenja neprovjerenih informacija i sl. Zbog straha neki ljudi mogu imati osjećaj gubitka kontrole nad situacijom pa postaju pasivni, ne čine ništa ili su čak skloni ponašati se rizično (ne pridržavaju se danih uputa, svojim ponašanjem ugrožavaju sebe i druge, izbjegavaju odlaske liječniku…). Svi mi kao pojedinci, u ovom slučaju i kao radnici Hrvatske pošte, imamo odgovornost, a naše naizgled male „akcije“ mogu imati važnu ulogu u daljnjem tijeku situacije.

Zato bih na ovom mjestu svima vama, našim vrijednim radnicima Hrvatske pošte, poručio sljedeće:
• Normalno je osjećati strah, ljutnju, brigu, tugu i bespomoćnost.
• Ako se osjetite preplavljeni emocijama, obratite se osobama kojima vjerujete (komu bliskom, zdravstvenim djelatnicima ili ostalim stručnim osobama).
• Ljudi različito reagiraju na stresne situacije, zato imajte razumijevanja jedni prema drugima. Svakomu je njegov strah realan.
• Prisjetite se vještina koje su vam prije koristile u stresnim situacijama te ih primijenite i sada.
• U redu je dodatno se informirati. Pritom budite kritični i tražite relevantne informacije samo od provjerenih izvora (npr. Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo).
• Zbog straha smo skloni čuti samo negativne informacije, a zanemariti pozitivne i/ili neutralne. Prilikom informiranja usmjerite se i na pozitivne informacije (npr. Stopa ozdravljenja).
• Važno je naći vremena za aktivnosti koje vas ispunjavaju. Pritom razmislite kako te aktivnosti možete prilagoditi trenutačnoj situaciji. Primjerice, ako uživate u druženju s drugima, koristite se alternativnim komunikacijskim kanalima (telefon, društvene mreže…).
• Neke aktivnosti u ovom trenutku ne mogu biti zaustavljene (kao što su pojedini poslovni procesi). Pokušajmo im se svi zajedno prilagoditi pritom se vodeći Pravilnikom o mjerama i postupanju u kriznoj situaciji pojave koronavirusa, koji je objavljen na intranetu. Obratite se svom rukovoditelju u svakom trenutku. Svi smo ovdje jedni za druge i moramo si pomoći.
 
Veliko vam hvala svima što dajete sve od sebe da naša tvrtka funkcionira što je moguće uobičajenije i u ovom razdoblju kakvog nisu bili svjedoci mnogi naši naraštaji i što svojim radom cijelom našem društvu olakšavate snalaženje u situaciji u kojoj ćemo kao ljudi samo zajedno i timski uspjeti.

Ivan Čulo




 
  • POŠTAR
  • Posao poštara za opću dostavu iznimno je dinamičan jer su poštari u svakodnevnom izravnom kontaktu s mnogim korisnicima. Zato će svatko tko voli biti u pokretu i stalnu promjenu zasigurno voljeti posao poštara, baš kao i naše kolegice i kolege.
  • DOSTAVLJAČ
  • Za posao poštara za ekspres-dostavu uistinu se ne može reći da je monoton. Brzina, točnost i okretnost u radu kvalitete su bez kojih se ekspresna dostava teško može zamisliti, a još teže svakodnevno obavljati.  
  • OPERATER/OPERATERKA
  • Posao operatera na šalteru, baš kao i posao poštara uključuje svakodnevni kontakt s brojnim korisnicima usluga. Kako bi se korisnicima pružila što kvalitetnija usluga, od operatera na šalteru traži se da bude i vrstan timski igrač.