Hrvatska pošta danas

Misija Hrvatske pošte je biti građanima na usluzi. Razvojem novih usluga prilagođenih potrebama korisnika, a posebice digitalnih usluga Hrvatska pošta pokazuje da je moderna tvrtka za moderna vremena. Digitalizacija je za Hrvatsku poštu filozofija razvoja na kojoj se temelji niz razvojnih projekata kako bi raznovrsne usluge Hrvatske pošte bile dostupne svim korisnicima u svakom trenutku.

Hrvatska pošta vodeća je tvrtka na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj.

Hrvatska pošta najveći je davatelj poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj te jedini davatelj univerzalne usluge prema odredbama Zakona o poštanskim uslugama. Svi naši radnici, njih više od 10.000, i svih naših 1016 poštanskih ureda diljem Hrvatske ono je što nas svakodnevno pokreće.

Osim dostave i predaje pošiljaka, danas Hrvatska pošta nudi svojim korisnicima mnoštvo usluga. Razvoj digitalnih usluga, ponuda različitih financijskih usluga, osigurateljnih, prodaja raznovrsnog maloprodajnog asortimana te mogućnost predaje brojnih zahtjeva prema drugim državnim institucijama odražavaju misiju Hrvatske pošte – biti građanima na usluzi.

Razvojnom Strategijom Pošta2022. Hrvatska pošta stavlja fokus na razvoj temeljnog poslovanja unaprjeđenjem poslovnih procesa i uvođenjem inovacija u rad. Pritom se vodi imperativom kvalitete kako bi svojim korisnicima nudila najbolju uslugu i bila najbolji poštanski operator u regiji. Ulazak na nova tržišta razvojem logističkih kapaciteta i regionalnom ekspanzijom također je dio ove razvojne Strategije, kao i posvećenost izvrsnosti, koja se postiže jedino razvojem znanja svih radnika.
 
Digitalizacija nije budućnost, digitalizacija je sadašnjost. Hrvatska pošta je dovoljno rano prepoznala ovu činjenicu te je danas predvodnik u digitalnoj transformaciji. Hrvatska pošta pokrenula je investicije u prostorne kapacitete, nove sustave i strojeve za razradu pošiljaka te informacijske i komunikacijske tehnologije. Od srpnja 2019. s radom je počeo novi sortirni centar, a uz šest novih strojeva za sortiranje pismovnih pošiljaka, koji su u pogonu od 2017., u rad je pušten i novi stroj za razradu paketa. Završen je i projekt digitalizacije dostave pošiljaka, te se naši poštari svakodnevno koriste pametnim telefonima i prijenosnim pisačima prilikom dostave pošiljaka primateljima.
 
Ulaganja u digitalni razvoj Hrvatska pošta nastavila je i 2019., ali s naglaskom na razvoj i ulaganje u ljude. Najveća snaga svake tvrtke njezini su radnici, i zato su razvoj znanja i kompetencija radnika važni dijelovi razvojne Strategije Pošta2022.

Svoj razvoj Hrvatska pošta temelji na znanju, kvaliteti, pouzdanosti, kreiranju novih segmenata poslovanja i osvajanju novih tržišta uvodeći pritom brojne inovativne usluge uz naglasak na društveno odgovornom poslovanju. Hrvatska pošta sudjelovala je 1993. u osnivanju Udruge javnih europskih poštanskih operatora – PostEurop – te je punopravna članica tog udruženja.


Post Europ

 

Od 1992. Republika Hrvatska članica je Svjetske poštanske unije (UPU) nastale 1874. godine. Zadaća UPU-a je koordinacija svjetske poštanske politike te donošenje pravila i propisa koji se primjenjuju na poštanske usluge u međunarodnom prometu. Svjetska poštanska unija danas ima 191 državu članicu.
 

Universal Postal Union

 
 

IPC


Hrvatska pošta 1. srpnja 2019. postaje članica International Post Corporationa (IPC), međunarodne organizacije koja okuplja vodeće poštanske operatore Europe, Sjeverne Amerike i Australije. Dok e-trgovina raste i paketa ima sve više, količine običnih pismovnih pošiljaka padaju. Zato je fokus IPC-a na poštanskim procesima i međusobnom povezivanju poštanskih operatora razmjenom paketa i razvojem ovog segmenta logistike. To je dobar smjer prema cilju same organizacije - očuvanju stabilnosti ukupnog poslovanja poštanskih tvrtki te radnih mjesta u cijeloj poštanskoj djelatnosti.
Da bi se postalo članom IPC-a, treba ispuniti stroge kriterije - od zadanog visokog postotka uručenja pošiljaka i kvalitete do dobrih financijskih rezultata. Sve je to Hrvatska pošta ispunila zahvaljujući visokom angažmanu i doprinosu svih radnika. Uz bok vodećim poštama poput Francuske pošte, Royal Maila, Belgijske pošte, Švicarske pošte ili Deutsche Post DHL-a je i Hrvatska pošta, uz Mađarsku poštu jedini operator iz "novijih" država članica Europske unije. Od članstva u IPC-u Hrvatska pošta konkretno očekuje dodatan rast paketnog poslovanja, ali i mogućnost korištenja napredne tehnologije u cilju unaprjeđenja međunarodnih usluga i razmjene podataka.
 

 


 
  • Hrvatska pošta danas
  • Misija Hrvatske pošte je biti građanima na usluzi. Razvojem novih usluga prilagođenih potrebama korisnika, a posebice digitalnih usluga Hrvatska pošta pokazuje da je moderna tvrtka za moderna vremena. Digitalizacija je za Hrvatsku poštu filozofija razvoja na kojoj se temelji niz razvojnih projekata kako bi raznovrsne usluge Hrvatske pošte bile dostupne svim korisnicima u svakom trenutku.