Hrvatska pošta kreće u projekt paketomata vrijedan 108 milijuna kuna i smanjuje čekanje

20.4.2020.
U vrijeme krize redovi ispred poštanskih ureda zaista su veliki, a Hrvatska pošta kada je riječ o paketima pokreće projekt vrijedan 108 milijuna kuna koji bi trebao smanjiti redove kod preuzimanja paketa jer će biti moguće preuzeti paket u bilo kojem trenutku bilo koji dan. Sve je to sukladno Razvojnoj strategiji Pošta 2022.

U Hrvatskoj pošti su zadovoljni što će imati partner na projektu i to poštu Estonije, a koja je najnapredniji primjer korištenja paketomata i to zbog činjenice kako se čak 90 posto isporuka paketa obavljaju upravo na ovaj način.

Paketomati će biti postavljeni u urbana frekventna središta i to u naredne dvije godine, naglašavaju na upit ICTbusiness.info iz Hrvatske pošte.
Sve veći utjecaj internetske trgovine posljednjih godina te rast tržišta koji je u Hrvatskoj na razini od 12 posto godišnje, otvaraju kontinuiranu potrebu za poboljšanjem korisničkog iskustva i onime što se u kurirskoj dostavi naziva „last mile“. U vrijeme korone procjenjuje da korištenje e-trgovine povećano za više od 50 posto.
Vođeni potrebama tržišta te trendovima kolega iz europskih zemalja, Hrvatska pošta se odlučila investirati u nabavu 300 paketomata koji će biti raspoređeni u frekventnim urbanim središtima diljem Hrvatske.

Prve instalacije se očekuju u zadnjem kvartalu ove godine. Građanima će oni značiti mjesto isporuke i slanje pošiljaka 7 dana u tjednu od 0-24, bez čekanja u redu, a Hrvatskoj pošti prostor za razvoj novih usluga, te dodatnu operativnu optimizaciju i stabilniji rast poslovanja.

Kako danas izgleda svakodnevica prosječnog građana Hrvatske jest da radi o doma ili je na potezu kuća- ured, možda u vremenu do 17 sati jednom tjedno ode u trgovinu mješovitom robom, ali usput se sjetio da bi baš sad mogao obaviti kućne popravke ili bi pročitao neki zanimljiv naslov koji nije stigao kupiti u knjižari prije zatvaranja- za sve to tu je danas e-trgovina, ističu iz Hrvatske pošte.
Od odjeće, obuće, namještaja, kućanskih potrepština, artikala za njegu lica ili kose, sprava za vježbanje, novog laptopa ili zaliha kapsula kave, potrepština za djecu ili zapravo svega zamislivoga- prepuštamo se web trgovinama i dostavi koju željno očekujemo.

U danima prije pandemije, svijet je bio već u velikoj mjeri okrenut internetskoj kupnji, a problemi s dostavom su bili dio folklora- naručimo pošiljku kod kuće, a zapravo smo na poslu u vremenu dostave pa nađemo obavijest i idemo do poštanskog ureda. U poštanskom uredu nas dočekuju red i gužva. Gubimo vrijeme i pitamo se po deseti put- zašto nismo po određeni artikl ipak skoknuli do specijalizirane trgovine nego sad tu čekamo.

„Ipak, web trgovina pruža komoditet kupovine od doma, u neko možda kasno doba noći ili uz ranojutarnju kavu. I to je naša stvarnost. Tih trendova svjesni su svi logističari i dostavne tvrtke u čitavom svijetu. Neki od njih, godinama odlično provode taj dio „last mile“ isporuke- onaj moment kad sretni dostavljač uručuje pošiljku još sretnijem primatelju. Hrvatska pošta, nakon predstavljanja usluge Paket 24 kojom su predstavili transformaciju dotadašnjeg hpekspresa, ovih dana daje naslutiti što priprema za korisnike. Tako je vrlo zamijećena i nabava 300 paketomata koji za cilj imaju mrežu dostave za korisnike koja će biti dostupna 7 dana tjedno od 0-24 sata“, objašnjavaju u Hrvatskoj pošti.

„Hrvatska pošta radi sukladno smjernicama Vlade koje se odnose na proračunske i izvanproračunske korisnike. Pad prihoda prati smanjenje troškova, dok se s investicijama ne staje. Važno je da nastavimo ulagati u gospodarstvo. Mijenjamo paradigmu Pošte. Za 6 mjeseci mi više nećemo isporučivati na adresu, već korisniku- gdje god se on nalazio“, objašnjava predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo.

Korisnički portal jedna je od idućih važnih stvari za korisnike, objašnjava Čulo i ističe da će putem tog portala građani će moći upravljati svojim pošiljkama i imati trenutnu kontrolu nad njima.
„Same mjere koje smo poduzeli vezano uz poremećaje koje je izazvala pojava korona virusa su brojne. Od prilagodbe poslovanja i dostave kako bismo bili korisnicima na usluzi, nabave svih sredstava zaštite za naše zaposlenike na terenu, dali smo na raspolaganje našu uslugu Hrvatskom Crvenom križu i Caritasu te smo u suradnji s Hrvatskom poštanskom bankom osigurali da umirovljenici mogu naručiti svoje mirovine na kućni prag. Također, donirali smo respirator bolnici Sveti duh“, dodaje Čulo.

„Ova teška vremena su još jednom dokazala da je Hrvatska pošta važan dio društva te snose svoju odgovornost da to ostanu i s novim trendovima. Ulaganje u paketomate i uslugu Locodels su primjeri kako se Hrvatska pošta može brže prilagoditi novim navikama potrošača. Također, akvizicijom Locodelsa prošle godine razvija se dodatan vid usluge koje će otvoriti svojim partnerima, a o čemu će ubrzo biti više informacija“, zaključuje Čulo.
 
Paketomati u brojkama:
300 paketomata planira se u Hrvatskoj
750 instaliranih paketomata u Baltičkim zemljama - 1 paketomat na 8.000 stanovnika
90 posto isporuka paketa isporučuje se putem paketomatima- Estonija
7 dana u tjednu od 0-24- radno vrijeme paketomata
 
Izvor:  ictbusiness.info, 20. travnja 2020.
https://www.ictbusiness.info/poslovanje/hrvatska-posta-krece-u-projekt-paketomata-vrijedan-108-milijuna-kuna-i-smanjuje-cekanje