Poštanska marka za Zagrebački velesajam

25.10.2019.
Komercijalno izdanje
 
Zagreb, 25. listopada 2019. – Hrvatska pošta pustit će u optjecaj 28. listopada komercijalnu poštansku marku izdanu u povodu 110 godina postojanja Zagrebačkog velesajma. Naklada izdanja iznosi 50 tisuća primjeraka, a autor komercijalne marke je Zagrebački velesajam d.o.o. Marka je izdana u arku od deset maraka i s deset privjesaka te je Hrvatska pošta izdala i dvije prigodne omotnice prvog dana (FDC), kao i dva prigodna žiga. Prigodni žigovi prvog dana bit će u uporabi 28. i 29. listopada u Poštanskom uredu 10101 Zagreb i Poštanskom uredu 10160 Zagreb.
Motiv komercijalnog izdanja poštanske marke je 110 godina kontinuiranog postojanja i djelovanja Zagrebačkog velesajma (1909. – 2019.). Na ovoj poštanskoj marki nominalna vrijednost je prvi put izražena slovnom oznakom A koja odgovara iznosu poštarine za pismo mase do 50 g u unutarnjem prometu te za dopisnicu/razglednicu u unutarnjem prometu. Ovo je prva poštanska marka Republike Hrvatske s otisnutom slovnom oznakom nominalne vrijednosti umjesto brojčane.
Zagrebački velesajam oduvijek je bio dio identiteta grada Zagreba. Od prvog dana poslovanja preuzeo je ulogu ambasadora gospodarstva povezujući Grad Zagreb i Hrvatsku sa svijetom. Godine 1925. pokrenuo je i utemeljio, s još 19 sajamskih gradova, Međunarodnu uniju sajmova (UFI), danas krovnu svjetsku sajamsku organizaciju. Vizionarska odluka gradonačelnika Amruša da oplodi tu inicijativu daljnjim razvojem sajamskih aktivnosti u gradu Zagrebu te, povrh svega, vizionarskog poteza gradonačelnika Holjevca za prelaskom preko Save, gdje je sagrađen današnji Zagrebački velesajam, Zagreb je već 110 godina na karti svijeta i Europe kao sajamski grad.
 
Danas, s godišnjim portfeljem od 20 vlastitih sajamskih projekata i više od 100 događaja kroz godinu, uspješno se pozicionirao kao komunikacijska i promotivna platforma domaćega gospodarstva te ostao prepoznatljiv simbol Zagreba i Republike Hrvatske.