Poticanjem domaće proizvodnje do izvrsnih rezultata

29.7.2020.

Žuti klik omogućio nacionalni doseg lokalnim proizvodima

Internetska trgovina Hrvatske pošte Žuti klik u proteklih šest mjeseci udvostručila je polugodišnji promet u odnosu na prošlu godinu, a broj ugovorenih suradnji povećan je za gotovo 80%. U pozadini ovih rezultata stoji odluka iz sredine 2018. kojom je Žuti klik u svoju ponudu uvrstio domaće proizvode OPG-ova i među prvima prepoznao kako pomoći malim proizvođačima u plasmanu njihovih proizvoda. Povezivanjem malih proizvođača s kupcima iz čitave Hrvatske Žuti klik je kroz društveni doprinos lokalnim proizvodima omogućio nacionalni doseg.

Lički krumpir dostupan i na otocima

„Dovesti male proizvođače na web i objasniti im prednosti bio je najveći izazov, ali upravo zbog krize uzrokovane virusom COVID-19 pokazalo se koliko je to važno za sve – od proizvođača do kupaca – i koliko u jednom trenutku može nestati gotovo cijelo tržište. Prošli smo s njima edukaciju o online prodaji, tj. kako pripremiti proizvode za prodaju na internetu – od toga kako trebaju izgledati opisi, slike i formiranje cijena. Trud se isplatio jer kad je bilo najpotrebnije, bilo smo spremni i na usluzi građanima“, rekla nam je naša sugovornica Tajana Link, voditeljica Odjela za upravljanje digitalnim uslugama.

Tajana Link, voditeljica odjela za upravljanje digitalnim uslugama

Dostava prehrambenih proizvoda obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava obavljala se modelom direktne prodaje (metoda dropship) koji se zbog osjetljivosti samih proizvoda pokazao najboljim rješenjem. Ovakvim modelom dobavljač šalje robu direktno prema kupcu i time se skraćuje rok dostave i uklanja suvišna manipulacija paketima. Zahvaljujući modelu direktne prodaje, lički krumpir dostupan je cijeloj Hrvatskoj – od Dubrovnika, na otocima, sve do Slavonije.

Upravo je prodaja ličkog krumpira na Žutom kliku bila glavni adut tvrtke Agrovelebit u nadoknadi pada prometa zbog zatvaranja ugostiteljskih objekata koje su opskrbljivali. Od početka godine prodali su 41 tonu krumpira, od čega je 70% prodano u ožujku i travnju.
„Tijekom karantene imali smo još veću komunikaciju s kupcima i omogućili da svaki djelić Hrvatske može na svoja vrata dobiti naručeni lički krumpir. Direktno komuniciramo s kupcima, bolje razumijemo njihove stavove i potrebe te dobivamo bolje povratne informacije o samom proizvodu. Osim toga, reklamiranjem u katalozima Žutog klika i na mrežnim stranicama brže smo stigli do ̒očiju̕ kupaca“, poručuju iz tvrtke Agrovelebit.

Marketinški alati dostupni svim dobavljačima

Tim Žutog klika svakom dobavljaču nudi kompletno rješenje za internetsku prodaju, korisničku podršku za sve informacije o proizvodima i narudžbama uz neizbježne marketinške aktivnosti. Tajana Link ističe da su marketinški alati jednako dostupni svim dobavljačima, a koriste se resursima Hrvatske pošte: „Od newslettera koji šaljemo svakim radnim danom na bazu od 90.000 ljudi, kataloga koji se u milijun primjeraka distribuira na adrese kućanstava, društvenih mreža – Facebook i Instagram, pa do bannera i istaknutih proizvoda u internetskoj trgovini te redovitih promotivnih aktivnosti na portalima.“

Trenutačno je u fazi testiranja tzv. cross-docking model koji će korisnicima Žutog klika omogućiti da im narudžbe proizvoda od različitih proizvođača stignu u jednom dostavnom paketu. Novi model zaživjet će do kraja godine, a njime će se na zadovoljstvo korisnika i dobavljača udvostručiti i broj ponuđenih proizvoda.

Potrebe korisnika među glavnim su fokusima razvojne Strategije Pošta2022., a upravo je Žuti klik rezultat ulaganja u optimalne i modernije usluge koje potpomažu rast e-trgovine.