Je li moguć i koji je postupak povrata u inozemstvo neodgovarajuće robe naručene internetom, a primljene poštom?

Primatelj robe u pošiljkama iz trećih zemalja koji želi vratiti neodgovarajuću robu u zemlju podrijetla i koji želi ostvariti pravo na povrat ili otpust carinskog duga (carina i PDV) mora vratiti pošiljku uz izvoznu carinsku deklaraciju koju je izradio ovlašteni otpremnik (špediter). Korisnik će pravo na povrat ili otpust duga ostvariti samo ako su zadovoljeni svi carinski uvjeti za povrat neodgovarajuće robe u skladu s carinskim propisima.

Da bi primatelj robe u pošiljkama iz trećih zemalja koji želi neispravnu robu poslati na popravak ili zamjenu u zemlju podrijetla ostvario pravo neplaćanja carine na zamijenjenu robu, mora uz pošiljku kojom vraća robu predati carinsku deklaraciju za privremeni izvoz, koju je izradio ovlašteni otpremnik (špediter).
 
HP otpremništvo može se nazvati na telefonske brojeve: 01 4981 720 i 01 4981 538, e-pošta: otpremnistvo@posta.hr.

Kako mogu nekoga opunomoćiti za preuzimanje svojih pošiljaka?

 To je najjednostavnije učiniti u poštanskom uredu. Punomoć kojom fizička osoba opunomoćuje drugu osobu za korištenje poštanskih usluga može ovjeriti Hrvatska pošta, javni bilježnik ili mjerodavno državno tijelo. Korisnik može opunomoćiti samo poslovno sposobnu i pismenu osobu, a prilikom izdavanja punomoći uz opunomoćitelja treba biti i punomoćnik. Opunomoćitelj može izdati više punomoći, a s jednom punomoći može ovlastiti najviše tri osobe.
Punomoć se može izdati:

  • za primitak svih poštanskih pošiljaka
  • za primitak pojedine vrste pošiljaka
  • za pojedinu pošiljku.
  • Ako je opunomoćitelj korisnik poštanskog pretinca, može izdati punomoć samo za primitak svih vrsta pošiljaka, bez naknade za korištenje.

Punomoć se izdaje na jednu godinu od dana davanja punomoći i vrijedi do isteka tog roka. Opunomoćitelj ju može opozvati i prije isteka tog roka.
Pri ostvarivanju prava iz punomoći radnik Hrvatske pošte može zamoliti punomoćnika da pokaže punomoć i kakav dokument za dokaz identiteta (osobna iskaznica, putovnica i dr.). Ako opunomoćitelj opozove izdanu punomoć, obvezan je o tome obavijestiti Hrvatsku poštu.
Za ovjeru punomoći u poštanskom uredu Hrvatska pošta naplaćuje naknadu u iznosu od 39,00 kn (s PDV-om), a ovjeru na adresi opunomoćitelja u iznosu od 101,70 kn (s PDV-om).

 
U kojim se sve poštanskim uredima mogu isporučiti pošiljke adresirane na poste restante? Koliko se pošiljka adresirana na poste restante čuva u poštanskom uredu? Naplaćuje li se ležarina za pošiljke adresirane na poste restante?
Popis poštanskih ureda u kojima se isporučuju pošiljke adresirane na poste restante može se naći na internetskim stranicama Hrvatske pošte.
Pošiljke poste restante čuvaju se u poštanskom uredu do 30 kalendarskih dana nakon prispijeća i isporučuju se primatelju u tom roku.
Za pošiljke adresirane na poste restante ležarina se naplaćuje za one pošiljke čija je masa veća od 500 g (osim pošiljaka za slijepe) i to za pismovnu pošiljku, preporučenu pošiljku, prioritetnu preporučenu pošiljku, vrijednosnu pošiljku, prioritetnu vrijednosnu pošiljku, paket i EMS pošiljku.
Kako mogu podnijeti prigovor zbog gubitka poštanske pošiljke ili kašnjenja u uručenju poštanske pošiljke? Kako se pokreće potražni postupak za pošiljku? Dobio sam paket. Kada sam ga otvorio, vidio sam da je oštećen sadržaj, no poštar je već bio otišao. Što trebam napraviti?
 Prigovor koji se odnosi:
  • na gubitak poštanske pošiljke
  • na prekoračenje roka za prijenos i uručenje poštanske pošiljke (samo u unutarnjem prometu)
  • na neobavljanje poštanske usluge ili neobavljanje poštanske usluge u cijelosti
  • na oštećenje ili umanjenje sadržaja pošiljke
  • na više naplaćenu cijenu poštanske usluge
  • na ostale prigovore
korisnik može podnijeti pisanim putem u roku od tri mjeseca od dana predaje poštanske pošiljke u unutarnjem prometu odnosno u roku od šest mjeseci za pošiljke u međunarodnom prometu. Prigovor na oštećenje ili umanjenje sadržaja pošiljke podnosi se odmah, a ugovorni korisnici u tom slučaju imaju rok od 48 sati za podnošenje prigovora.
Prigovor se podnosi u poštanskom uredu / sortirnici, službi nadležnoj za korisnike, Uredu za korporativne komunikacije Hrvatske pošte, službi mjerodavnoj za kvalitetu, Sektoru međunarodnih poslova ili bilo kojoj drugoj osobi zaposlenoj u Hrvatskoj pošti. Pošiljatelj pošiljke u pravilu podnosi prigovor poštanskom uredu / sortirnici u kojem/kojoj je predao pošiljku, službi mjerodavnoj za korisnike ili na drugi ugovoreni način. Primatelj pošiljke podnosi prigovor poštaru ili u poštanskom uredu koji mu je uručio pošiljku.
 
Korisnik može poslati prigovor u pisanom obliku uložen u omotnicu na koju u gornjem lijevom dijelu napiše „PRIGOVOR“. Za takvu pošiljku ne naplaćuje se poštarina, a prigovor se otprema kao obična pošiljka. Korisnik može otpremiti prigovor i u drugoj vrsti pošiljke, ali uz plaćanje odgovarajuće poštarine.
 
Prigovor zbog oštećenja ili umanjenja sadržaja pošiljke podnosi se na zapisniku o nepravilnosti pošiljke u poštanskom uredu / sortirnici ili na adresi primatelja pošiljke odmah pri uručenju pošiljke. Iznimno, prigovor zbog oštećenja ili umanjenja sadržaja pošiljke može se podnijeti i nakon uručenja poštanske pošiljke samo ako primatelj priloži dokaz da oštećenje ili umanjenje sadržaja poštanske pošiljke nisu nastali nakon uručenja pošiljke.
 
Na internetskoj stranici Hrvatske pošte korisniku su dostupni obrasci potražnice za unutarnji i međunarodni promet u koje upisuje podatke o pošiljci. Tako popunjenu potražnicu može poslati poštom ili telefaksom potražnom odjelu ili ju poslati na adresu e-pošte: potrazni@posta.hr uz skeniranu pripadajuću potvrdu o primitku pošiljke.
 
Pošiljatelj može nakon tri mjeseca od dana predaje pošiljke u unutarnjem prometu podnijeti pisani zahtjev za dostavu izvješća o sudbini poštanske pošiljke ako smatra da pošiljka nije uručena primatelju, a najduže do roka do kojeg Hrvatska pošta raspolaže s poštanskim ispravama.
 
Korisnik može podnijeti Hrvatskoj pošti i prigovor s drugih osnova u pisanom obliku, telefonom, e-poštom, telefaksom ili na internetskoj stranici Hrvatske pošte, kao i usmeno (u poštanskom uredu / sortirnici, Kontaktnom centru i dr.). Ovakav prigovor treba sadržavati sljedeće podatke:
  • ime i prezime ili naziv i adresu korisnika koji podnosi prigovor
  • datum podnošenja prigovora
  • razlog prigovora te eventualne dokaze
  • broj telefona, telefaksa ili elektroničku adresu osobe za kontakt.
Kupio sam putem oglasnika jedan proizvod koji plaćam pouzećem. Mogu li odmah prilikom preuzimanja paketa provjeriti je li u njemu to što sam i kupio?
Hrvatska pošta uvela je prije nekog vremena sigurnosnu mjeru koja se odnosi na primitak pošiljaka za koje primatelji trebaju platiti otkupni iznos pošiljatelju. Ova mjera uvedena je zbog povećanog broja prijevara prilikom kupnje putem oglasnika ili interneta, kao i radi zaštite potrošača. Primatelj može odmah nakon primitka pošiljke, bilo na svojoj adresi bilo u poštanskom uredu, u nazočnosti radnika Hrvatske pošte otvoriti pošiljku kako bi se uvjerio da se u njoj nalazi sadržaj koji je platio. Ako to nije slučaj, Hrvatska pošta će na zahtjev primatelja sastaviti zapisnik o nepravilnosti pošiljke te će primatelj odmah ostvariti pravo na povrat plaćenog iznosa otkupnine i poštarine za doznačavanje otkupnog iznosa, a pošiljka će se vratiti pošiljatelju. Korisnike također savjetujemo da prijevare ili pokušaje prijevare odmah prijave policiji.

Može li se u poštanskom uredu isporučiti pošiljka za koju je ostavljena obavijest o prispijeću pošiljke osim primatelju, zakonskom zastupniku ili punomoćniku i nekoj drugoj osobi koja je osobno poznata radniku poštanskog ureda?

Može li se u poštanskom uredu isporučiti pošiljka za koju je ostavljena obavijest o prispijeću pošiljke osim primatelju, zakonskom zastupniku ili punomoćniku i nekoj drugoj osobi koja je osobno poznata radniku poštanskog ureda? Pošiljke za koje je primatelju ostavljena obavijest o prispijeću pošiljke mogu se isporučiti:

  • osobno primatelju

  • zakonskom zastupniku i

  • punomoćniku.

Iznimno, hpekspres-pošiljke, poslovni paketi i e-paketi mogu se isporučiti donositelju obavijesti o prispijeću uz obvezno utvrđivanje identiteta i upisivanje imena i prezimena donositelja obavijesti.

Pismovne pošiljke (pisma, prioritetna pisma, dopisnice i mali paketi), izravna pošta i tiskanice, dakle sve tzv. obične odnosno neknjižene pošiljke koje se zbog svoje veličine i/ili oblika ili nekih drugih razloga nisu mogle uručiti primatelju ubacivanjem u kućni kovčežić, zbog čega je za navedene pošiljke primatelju ostavljena obavijest o prispijeću, isporučuju se u poštanskim uredima donositeljima obavijesti. Identitet donositelja obavijesti pritom se ne utvrđuje.

Što trebam napraviti da privremeno preusmjerim sve svoje pošiljke na drugu adresu?

Otiđite u vama najbliži poštanski ured i ondje zatražite zahtjev za preusmjeravanje pošiljke. Preusmjeravanje pošiljaka vrijedi maksimalno 90 dana od dana popunjavanja zahtjeva za preusmjeravanje. Usluga preusmjeravanja pošiljaka naplaćivat će se prema važećem cjeniku. Sudska pismena, pismena s oznakom upravno-pravnog postupka, pozivi na ročišta i slična pismena ne mogu se preusmjeravati na drugu adresu.

Kako se može promijeniti adresa primatelja? Je li dovoljno poslati e-poruku na službenu adresu?
Pošiljatelj ne može promijeniti adresu primatelja putem službene adrese elektroničke pošte. Pošiljatelj može promijeniti adresu primatelja samo ako u bilo kojem poštanskom uredu popuni obrazac zahtjeva za raspolaganje s pošiljkom.
Što znači naknada od 4,50 kn za uručenje malog paketa (small packet)?

Mali paket je isključivo međunarodna dolazna poštanska usluga koju zahtjeva pošiljatelj, a otprema je prijamna poštanska uprava koja je dužna označiti pošiljku oznakom „Petit paquet“ ili „Small Packet“. U tom se slučaju u državi uručenja naplaćuje uručenje malog paketa. Hrvatska pošta kao davatelj univerzalne usluge ne može proizvoljno odlučivati za koju će pošiljku naplatiti ovu uslugu. Dakle, uručenje malog paketa naplaćuje se samo za pošiljke koje je kao takve poslao/označio pošiljatelj.

Kada se isporučuju brzojavi za manja mjesta?
 U naseljima i mjestima u kojima nije organizirana dostava brzojava, dostava brzojava i brzojavnih uputnica organizira se poštanskom dostavom. Isti dan uručuju se brzojavi i brzojavne uputnice koji su u odredišni poštanski ured prispjeli prije polaska poštara na dostavu. Brzojavi prispjeli nakon odlaska poštara na dostavu uručuju se sljedeći radni dan. Na stranicama Hrvatske pošte nalazi se popis naselja za koje je organizirana brzojavna dostava