Hrvatska na čelu Europe

Prigodna poštanska marka za hrvatsko predsjedanje Vijećem Europske unije

 
Zagreb, 31. prosinca 2019. – Hrvatska pošta pustit će u optjecaj 2. siječnja 2020. prigodnu poštansku marku Hrvatsko predsjedanje Vijećem Europske unije. Marka tiskana povodom iznimnog uspjeha i časti za Hrvatsku ima nominalnu vrijednost 8,60 kuna i tiskana je u nakladi od 200.000 primjeraka. Motiv prigodnog izdanja je logotip predsjedanja Republike Hrvatske Vijećem EU-a čiji su autori studentica Iva Primorac te njezini mentori Stipe Brčić i Marija Juza sa Studija dizajna na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Logotip je za tisak poštanske marke prilagodio Tomislav Vlainić, dizajner iz Splita. Prigodna poštanska marka izdana je u hrvatskom arku (25 maraka u 30 polja), a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC).
Prvog siječnja 2020. Hrvatska prvi put preuzima predsjedanje Vijećem Europske unije u sklopu Trija država predsjedateljica kojeg uz Hrvatsku čine Rumunjska i Finska. Šestomjesečno predsjedanje ovom ključnom zakonodavnom institucijom Europske unije istodobno je velik izazov, ali i jedinstvena prilika za višestruku promidžbu Hrvatske unutar Europske unije.
 
Često se govori da jedna zemlja tek nakon uspješnog završetka svoga prvog predsjedanja Vijećem postaje istinska država članica Europske unije. To je tako jer je predsjedanje određen test zrelosti za našu državnu upravu – više od 300 državnih službenika iz Hrvatske djeluje tijekom predsjedanja u svojstvu predsjedatelja i zamjenika predsjedatelja pripremnih tijela Vijeća nalazeći se tako na ključnim pozicijama u europskom zakonodavnom procesu.
 
Zagreb na početku predsjedanja posjećuje novi saziv Europske komisije, a u Republici Hrvatskoj održavaju se dva summita, dvanaest neformalnih ministarskih sastanaka Vijeća, osam ministarskih konferencija i više od sto događaja na stručnoj i radnoj razini – sve kako bi se pripremili i donijeli zakonodavni akti za ostvarivanje zadanih prioriteta predsjedanja.
 
Predsjedanje ima bogat kulturni i promidžbeni aspekt – izabran je službeni logotip i slogan predsjedanja, održavaju se svečani koncerti otvaranja u Zagrebu i Bruxellesu, a posebni kulturni programi bit će upriličeni na više od pedeset lokacija diljem svijeta. Kulturni program predsjedanja povezan je s Rijekom kao europskom prijestolnicom kulture kako bi Hrvatska u ovoj povijesnoj godini Europi i svijetu pokazala bogatstvo svoje jedinstvene kulturne baštine.