Hrvatska pošta intenzivira zeleno poslovanje

21.4.2022.
Hrvatska pošta sudjeluje u Sustavu mjerenja i upravljanja održivošću Međunarodne poštanske korporacije (IPC)

ZAGREB, 21. travnja 2022. – Hrvatska pošta i Međunarodna poštanska korporacija (IPC), organizacija koja okuplja vodeće svjetske poštanske operatore, dogovorile su sudjelovanje u programu Sustav mjerenja i upravljanja održivošću (engl. Sustainability Measurement and Management System – SMMS).

Hrvatska pošta dvadeseti je poštanski operator koji sudjeluje u programu razvoja i provedbe održivog poslovanja te sve veće uporabe obnovljivih izvora energije uz povećanje broja dostavnih vozila na alternativna goriva. Međunarodna poštanska korporacija pokrenula je program SMMS 2019. kako bi se pozabavila ciljevima održivosti poštanskog sektora u sljedećih deset godina u skladu s ciljevima održivog razvoja (engl. Sustainable Development Goals – SDG). Ovaj se program nastavlja na program nazvan Sustav mjerenja i praćenja okoliša (engl. Environmental Measurement and Monitoring System – EMMS) za razdoblje 2009. – 2019., koji je bio usmjeren na smanjenje emisija ugljika. Programom SMMS proširuje se nadležnost na sedam ciljanih područja održivosti najrelevantnijih za poštanski sektor: 1) zdravlje i sigurnost, 2) učenje i razvoj, 3) učinkovitost resursa, 4) klimatske promjene, 5) kvaliteta zraka, 6) kružno gospodarstvo i 7) održiva nabava. Od pokretanja prvog programa poštanski operatori koji su sudjelovali u njemu smanjili su svoje godišnje kolektivne emisije za više od 30 %.

U sklopu petogodišnje strategije razvoja nakon 2022. Hrvatska pošta smanjila je emisiju ugljikova dioksida za 280 tona godišnje prije svega kupnjom električnih vozila koja su sufinancirana sredstvima Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Poštanski vozni park trenutačno čini više od 200 električnih vozila. Nadalje, postavljene su i tri punionice za električna vozila, što je preduvjet za daljnje širenje voznog parka električnih vozila.

„Danas se suočavamo s novim izazovima. Više nije dovoljno samo osigurati poslovni rast. Moramo razmišljati o budućnosti i održivosti, a korporativna društvena odgovornost jedna je od razvojnih filozofija na kojima se temelji naša strategija. Ambiciozne ciljeve ostvarit ćemo zajedno uz pomoć IPC-a i ostalih članica jer naše poslovanje mora biti zeleno i mora imati sveopći pozitivan utjecaj na sve dionike“, rekao je Ivan Čulo, predsjednik Uprave Hrvatske pošte.

„Drago nam je što možemo poželjeti dobrodošlicu Hrvatskoj pošti kao novoj članici programa SMMS čime se pokazuje vrijednost suradnje na razini sektora kako bismo bili ključ promjene nabolje za naš planet“, izjavio je Holger Winklbauer, predsjednik Upravnog odbora IPC-a.

 Hrvatska pošta je u travnju 2021. počela s postavljanjem paketomata – novoga kanala dostave koji je vrlo važan u suzbijanju emisija stakleničkih plinova. Paketomati povećavaju postotak dostave u prvom pokušaju, smanjujući udaljenost koju prelaze vozila – i poštanska i ona u vlasništvu korisnika – s obzirom na to da su dostupni 24 sata dnevno na mnogim obližnjim lokacijama.

O Međunarodnoj poštanskoj korporaciji
Međunarodna poštanska korporacija (IPC) vodeći je davatelj usluga u globalnoj poštanskoj industriji koji pruža vodstvo potičući kvalitetu usluge, interoperabilnost i ključne poslovne informacije radi pružanja pomoći poštama u održavanju postojećeg poslovanja i širenju na nova područja rasta. Riječ je o udruženju od 25 članova – poštanskih operatora u Aziji, na Pacifiku te u Europi i Sjevernoj Americi.



Rješenja i usluge IPC-a upotrebljava više od 190 poštanskih operatora diljem svijeta. IPC od 1989. postavlja standarde za nadogradnju kvalitete i učinkovitosti usluge te razvija tehnološka rješenja koja pomažu njegovim članovima da poboljšaju uslugu za međunarodne pismovne pošiljke i pakete. IPC se bavi istraživanjem industrije, stvara ključne poslovne informacije, pruža niz platforma i programa za izvršne direktore i više rukovodstvo radi razmjene najboljih praksi i rasprave o strategiji. IPC također upravlja sustavom poticajnog plaćanja među poštanskim operatorima. Tijekom krize uzrokovane bolešću COVID-19 IPC se pozicionirao kao ključna platforma za koordinaciju između poštanskih operatora diljem svijeta te je uveo operativna rješenja kako bi osigurao kontinuitet prekograničnoga poštanskog prometa.

Daljnje informacije o IPC-ovu programu SMMS potražite na internetskim stranicama IPC-a ili kontaktirajte sljedeću osobu:

Eva Wouters
voditeljica za komunikacije, odnose s javnošću i odnose s medijima
Međunarodna poštanska korporacija
+ 32 2 724 71 91
eva.wouters@ipc.be