Pismo

Pismo je najosobniji način slanja poruke.

Više

Hrvatska pošta dostavlja vaša pisma u sve krajeve naše zemlje.

Pismo možete poslati zatvorenu u omotnicu:
  • na koju je nalijepljena poštanska marka ubacivanjem u poštanski kovčežić
  • predajom u poštanskom uredu.
 
Pismo također možete poslati kao:
Česta pitanja
Gdje je moja pošiljka? Poslao sam ju prije 7 dana, a još nije uručena.

 Hrvatska pošta kao davatelj univerzalne usluge mora osigurati uručenje 85% poštanskih pošiljaka najbrže kategorije u roku od jednog radnog dana (D+1), odnosno 95% u roku od dva radna dana, a sve ostale pošiljke u roku od tri radna dana. Zakonom je definirano što se ne računa u rokove uručenja:

  • dan prijma pošiljke

  • vrijeme kašnjenja zbog netočne ili nepotpune adrese primatelja

  • vrijeme kašnjenja zbog više sile ili zastoja u prometu nastalog bez krivnje Hrvatske pošte i

  • neradni dani i dani kada se poštanske pošiljke ne uručuju.

 
Napisano se može ilustrirati konkretnim primjerima. Prvi primjer:
Prioritetno pismo kao pošiljka najbrže kategorije ili pošiljka s dopunskom uslugom PLUS zaprimljena 10. ožujka, a uručena 17. ožujka uručena je u roku D+1. To je zato što se 10. ožujka (dan prijma pošiljke) ne računa, kao što se ne računaju ni dani kada se ne obavlja uručenje pošiljaka, to jest od 11. do 17. ožujka na području izuzetom od petodnevne dostave na kojem se dostava pošiljaka obavlja, npr. utorkom. Prema tome, zaprimljena pošiljka uručena je u skladu s gore navedenim odredbama (uručenje se obavlja jednom tjedno – utorkom).
Drugi primjer:
Preporučena pošiljka zaprimljena 2. listopada naslovljena za primatelja na području izuzetom od petodnevne dostave na kojem se dostava obavlja utorkom uručena je 13. listopada, to jest u roku D+2. Dan prijma, 2. listopada, ne računa se u rokove uručenja, ne uračunavaju se neradni dani: 3. i 4. te 10. i 11. listopada (subote i nedjelje), 8. listopada (državni blagdan) te dani kada se ne obavlja dostava: 5., 7., 9. i 12. listopada. Prvi dan roka uručenja bio je 6. listopada, drugi dan uručenja bio je 13. listopada, kada je pošiljka i uručena, a uručenje bi još bilo u propisanom roku D+3 da je pošiljka bila uručena i 20. listopada.

Poslao sam obično pismo i nemam nikakva dokaza (računa) da sam pismo predao Hrvatskoj pošti. Usto, ne sjećam se točnog datuma slanja pisma. Mogu li u tom slučaju u poštanskom uredu pokrenuti potražni postupak?
Korisnik u ovom slučaju treba navesti barem okvirni datum slanja pošiljke po sjećanju. No činjenica je da će biti teško utvrditi sudbinu pošiljke zato što se takve pošiljke pojedinačno ne evidentiraju. Na to bi trebalo skrenuti pozornost korisniku. Ako i dalje ustrajete na podnošenju prigovora, prigovor se može uzeti u postupak jer je vama kao korisniku omogućeno pravo na podnošenje prigovora.
 
Odgovore na brojna pitanja koja ste nas pitali možete pronaći na stranici Česta pitanja i odgovori.
Ako nam želite postaviti pitanje možete to učiniti putem web obrasca.