Slanje pošiljke u inozemstvo

Slanje pošiljke u inozemstvo

Svoje pošiljke za slanje u inozemstvo predajte s punim povjerenjem Hrvatskoj pošti.

Više

Republika Hrvatska jedna je od 192 države članice Svjetske poštanske unije (UPU), tako da je i time zajamčena brza i sigurna razmjena pošiljaka.

Stoga, trebate li poslati svoju pošiljku ili paket primatelju u inozemstvu, na pravom ste mjestu. Na raspolaganju su vam brojne poštanske usluge. Koja će pritom najbolje odgovarati vašim potrebama, saznajte na našim mrežnim stranicama u kategoriji "Šaljem pošiljku u inozemstvo".  

Česta pitanja
Putem interneta i oglasnika kupujem proizvode koje plaćam pouzećem. Mogu li odmah prilikom preuzimanja pošiljke provjeriti njezin sadržaj?

Prilikom preuzimanja pošiljke možete ju otvoriti u nazočnosti radnika Hrvatske pošte i utvrditi nalazi li se u njoj naručeni sadržaj. Ako pošiljku preuzimate u poštanskom uredu i ondje utvrdite da je sadržaj sporan, radnik poštanskog ureda na licu mjesta sastavlja zapisnik o nepravilnosti pošiljke. Potom vam vraća iznos koji ste uplatili pouzećem i naknada za uplatu tog iznosa, a pošiljka se vraća pošiljatelju. Prilikom uručenja pošiljke na adresi postupak je isti osim što poštar ne sastavlja zapisnik o nepravilnosti pošiljke, nego zapisnik o vraćanju pošiljke spornog sadržaja. Jedan primjerak zapisnika daje vama, a drugi prilaže zapisniku o nepravilnosti pošiljke koji će se popuniti u poštanskom uredu nakon njegova povratka s dostave.

Ako ste pošiljku preuzeli na paketomatu i utvrdili da u njoj nije naručeni sadržaj, trebate u roku od jednog sata od trenutka preuzimanja pošiljke podnijeti prigovor Službi za korisnike pozivom na broj: 072 303 304 ili putem web-forme na poveznici https://obrasci.posta.hr/kontakt.

Nakon podnošenja prigovora trebate što je prije moguće, a najkasnije do kraja prvoga sljedećeg radnog dana doći s pošiljkom u poštanski ured radi popunjavanja zapisnika o nepravilnosti pošiljke. Pošiljka će nakon toga biti vraćena pošiljatelju.
Situacije sa spornim sadržajem prijavite policiji kao prijevaru ili pokušaj prijevare.
 

Želim poslati običan paket ili Paket24. Mogu li u pošti kupiti prikladnu kutiju?

U poštanskom uredu možete kupiti ambalažu za pakiranje u različitim veličinama.
 

Je li poštar obvezan dostaviti preporučenu pošiljku i pošiljku Paket24 na kat u stambenoj zgradi?

Sve pošiljke za koje se izdaje potvrda o primitku poštar osobno uručuje primatelju neovisno na kojem katu stambene zgrade primatelj stanuje. Ako u trenutku pokušaja dostave poštar ne zatekne nikog na adresi, ostavit će primatelju obavijest o prispijeću pošiljke u njegovu kućnom kovčežiću.
 

Što ako nisam kod kuće u trenutku dostave pošiljke?

Ako u trenutku pokušaja dostave pošiljke niste kod kuće, poštar će u vašem kućnom kovčežiću ili na vidljivom mjestu ostaviti obavijest o prispijeću pošiljke na kojoj je naveden rok i mjesto na kojem možete podići pošiljku. Ako u roku od pet radnih dana poštanskog ureda ne preuzmete pošiljku, bit će vraćena pošiljatelju.
Obične, praćene pošiljke i mali paketi koji ne podliježu carinskom pregledu u pravilu se uručuju ubacivanjem u kućni kovčežić. Ako to nije moguće, primjerice, zbog veličine pakiranja, poštar će vam ostaviti obavijest o prispijeću pošiljke. Takvu pošiljku možete podići u poštanskom uredu.
 

Može li se pošiljka uručiti nekoj drugoj osobi u zajedničkom kućanstvu?

Poštanske pošiljke za koje se izdaje potvrda o primitku uručuju se osobno primatelju, zakonskom zastupniku ili punomoćniku. Ako se takva poštanska pošiljka ne može uručiti primatelju, uručuje se odraslom članu kućanstva, osobi zaposlenoj u kućanstvu ili poslovnoj prostoriji primatelja ili ovlaštenoj osobi u poslovnoj prostoriji pravne ili fizičke osobe kod koje je primatelj zaposlen.
Navedenim osobama mogu se uručiti i obične poštanske pošiljke. Pod odraslim članom kućanstva podrazumijeva se bračni/izvanbračni drug, roditelj i dijete, brat i sestra stariji od 15 godina te svaki drugi srodnik stariji od 15 godina koji s primateljem živi u zajedničkom kućanstvu. Pod zaposlenom osobom podrazumijeva se svaka osoba starija od 15 godina koja je zaposlena u kućanstvu ili poslovnoj prostoriji primatelja.
Iznimka od ovakva uručenja su pismena gdje svaki postupak ima svoja pravila ovisno o vrsti postupka, vrsti dostave i pokušaju dostave.
 

Odgovore na brojna pitanja koja ste nas pitali možete pronaći na stranici Česta pitanja i odgovori.
Ako nam želite postaviti pitanje možete to učiniti putem web obrasca.