Primatelj robe u pošiljkama iz trećih zemalja koji želi vratiti neodgovarajuću robu u zemlju podrijetla i koji želi ostvariti pravo na povrat ili otpust carinskog duga (carina i PDV) mora vratiti pošiljku uz izvoznu carinsku deklaraciju koju je izradio ovlašteni otpremnik (špediter). Korisnik će pravo na povrat ili otpust duga ostvariti samo ako su zadovoljeni svi carinski uvjeti za povrat neodgovarajuće robe u skladu s carinskim propisima.
Da bi primatelj robe u pošiljkama iz trećih zemalja koji želi neispravnu robu poslati na popravak ili zamjenu u zemlju podrijetla ostvario pravo neplaćanja carine na zamijenjenu robu, mora uz pošiljku kojom vraća robu predati carinsku deklaraciju za privremeni izvoz, koju je izradio ovlašteni otpremnik (špediter).
HP otpremništvo može se nazvati na telefonske brojeve: 01 4981 720 i 01 4981 538, e-pošta: otpremnistvo@posta.hr.
To je najjednostavnije učiniti u poštanskom uredu. Punomoć kojom fizička osoba opunomoćuje drugu osobu za korištenje poštanskih usluga može ovjeriti Hrvatska pošta, javni bilježnik ili mjerodavno državno tijelo. Korisnik može opunomoćiti samo poslovno sposobnu i pismenu osobu, a prilikom izdavanja punomoći uz opunomoćitelja treba biti i punomoćnik. Opunomoćitelj može izdati više punomoći, a s jednom punomoći može ovlastiti najviše tri osobe.
Punomoć se može izdati:
- za primitak svih poštanskih pošiljaka
- za primitak pojedine vrste pošiljaka
- za pojedinu pošiljku.
- Ako je opunomoćitelj korisnik poštanskog pretinca, može izdati punomoć samo za primitak svih vrsta pošiljaka, bez naknade za korištenje.
Punomoć se izdaje na jednu godinu od dana davanja punomoći i vrijedi do isteka tog roka. Opunomoćitelj ju može opozvati i prije isteka tog roka.
Pri ostvarivanju prava iz punomoći radnik Hrvatske pošte može zamoliti punomoćnika da pokaže punomoć i kakav dokument za dokaz identiteta (osobna iskaznica, putovnica i dr.). Ako opunomoćitelj opozove izdanu punomoć, obvezan je o tome obavijestiti Hrvatsku poštu.
Za ovjeru punomoći u poštanskom uredu Hrvatska pošta naplaćuje naknadu u iznosu od 62,50 kn (s PDV-om), a ovjeru na adresi opunomoćitelja u iznosu od 101,70 kn (s PDV-om).
Pošiljke poste restante čuvaju se u poštanskom uredu do 30 kalendarskih dana nakon prispijeća i isporučuju se primatelju u tom roku.
Za pošiljke adresirane na poste restante ležarina se naplaćuje za one pošiljke čija je masa veća od 500 g (osim pošiljaka za slijepe) i to za pismovnu pošiljku, preporučenu pošiljku, prioritetnu preporučenu pošiljku, vrijednosnu pošiljku, prioritetnu vrijednosnu pošiljku, paket i EMS pošiljku.
- na gubitak poštanske pošiljke
- na prekoračenje roka za prijenos i uručenje poštanske pošiljke (samo u unutarnjem prometu)
- na neobavljanje poštanske usluge ili neobavljanje poštanske usluge u cijelosti
- na oštećenje ili umanjenje sadržaja pošiljke
- na više naplaćenu cijenu poštanske usluge
- na ostale prigovore
Prigovor se podnosi u poštanskom uredu / sortirnici, službi nadležnoj za korisnike, Uredu za korporativne komunikacije Hrvatske pošte, službi mjerodavnoj za kvalitetu, Sektoru međunarodnih poslova ili bilo kojoj drugoj osobi zaposlenoj u Hrvatskoj pošti. Pošiljatelj pošiljke u pravilu podnosi prigovor poštanskom uredu / sortirnici u kojem/kojoj je predao pošiljku, službi mjerodavnoj za korisnike ili na drugi ugovoreni način. Primatelj pošiljke podnosi prigovor poštaru ili u poštanskom uredu koji mu je uručio pošiljku.
Korisnik može poslati prigovor u pisanom obliku uložen u omotnicu na koju u gornjem lijevom dijelu napiše „PRIGOVOR“. Za takvu pošiljku ne naplaćuje se poštarina, a prigovor se otprema kao obična pošiljka. Korisnik može otpremiti prigovor i u drugoj vrsti pošiljke, ali uz plaćanje odgovarajuće poštarine.
Prigovor zbog oštećenja ili umanjenja sadržaja pošiljke podnosi se na zapisniku o nepravilnosti pošiljke u poštanskom uredu / sortirnici ili na adresi primatelja pošiljke odmah pri uručenju pošiljke. Iznimno, prigovor zbog oštećenja ili umanjenja sadržaja pošiljke može se podnijeti i nakon uručenja poštanske pošiljke samo ako primatelj priloži dokaz da oštećenje ili umanjenje sadržaja poštanske pošiljke nisu nastali nakon uručenja pošiljke.
Na internetskoj stranici Hrvatske pošte korisniku su dostupni obrasci potražnice za unutarnji i međunarodni promet u koje upisuje podatke o pošiljci. Tako popunjenu potražnicu može poslati poštom ili telefaksom potražnom odjelu ili ju poslati na adresu e-pošte: potrazni@posta.hr uz skeniranu pripadajuću potvrdu o primitku pošiljke.
Pošiljatelj može nakon tri mjeseca od dana predaje pošiljke u unutarnjem prometu podnijeti pisani zahtjev za dostavu izvješća o sudbini poštanske pošiljke ako smatra da pošiljka nije uručena primatelju, a najduže do roka do kojeg Hrvatska pošta raspolaže s poštanskim ispravama.
Korisnik može podnijeti Hrvatskoj pošti i prigovor s drugih osnova u pisanom obliku, telefonom, e-poštom, telefaksom ili na internetskoj stranici Hrvatske pošte, kao i usmeno (u poštanskom uredu / sortirnici, Kontaktnom centru i dr.). Ovakav prigovor treba sadržavati sljedeće podatke:
- ime i prezime ili naziv i adresu korisnika koji podnosi prigovor
- datum podnošenja prigovora
- razlog prigovora te eventualne dokaze
- broj telefona, telefaksa ili elektroničku adresu osobe za kontakt.
Može li se u poštanskom uredu isporučiti pošiljka za koju je ostavljena obavijest o prispijeću pošiljke osim primatelju, zakonskom zastupniku ili punomoćniku i nekoj drugoj osobi koja je osobno poznata radniku poštanskog ureda? Pošiljke za koje je primatelju ostavljena obavijest o prispijeću pošiljke mogu se isporučiti:
-
osobno primatelju
-
zakonskom zastupniku i
-
punomoćniku.
Iznimno, hpekspres-pošiljke, poslovni paketi i e-paketi mogu se isporučiti donositelju obavijesti o prispijeću uz obvezno utvrđivanje identiteta i upisivanje imena i prezimena donositelja obavijesti.
Pismovne pošiljke (pisma, prioritetna pisma i dopisnice), izravna pošta i tiskanice, dakle sve tzv. obične odnosno neknjižene pošiljke koje se zbog svoje veličine i/ili oblika ili nekih drugih razloga nisu mogle uručiti primatelju ubacivanjem u kućni kovčežić, zbog čega je za navedene pošiljke primatelju ostavljena obavijest o prispijeću, isporučuju se u poštanskim uredima donositeljima obavijesti. Identitet donositelja obavijesti pritom se ne utvrđuje.
Otiđite u vama najbliži poštanski ured i ondje zatražite zahtjev za preusmjeravanje pošiljke. Preusmjeravanje pošiljaka vrijedi maksimalno 90 dana od dana popunjavanja zahtjeva za preusmjeravanje. Usluga preusmjeravanja pošiljaka naplaćivat će se prema važećem cjeniku. Sudska pismena, pismena s oznakom upravno-pravnog postupka, pozivi na ročišta i slična pismena ne mogu se preusmjeravati na drugu adresu.
U najbližem poštanskom uredu, kao i pozivom Kontaktnom centru (072 303 304) može se zatražiti zahtjev za ponovnu dostavu pošiljke. Usluga ponovne dostave pošiljke plaća se prema cjeniku usluga Hrvatske pošte ovisno o vrsti pošiljke.