Hrvatska pošta
Prigodni poštanski blok Mostovi i vijadukti
29.04.2015.
Na bloku prikazani most „Krka“ i vijadukt „Modruš 1“
Zagreb, 29. travnja 2015. – Hrvatska pošta pustila je u optjecaj prigodni poštanski blok Mostovi i vijadukti. Motivi poštanskog bloka ove godine su most „Krka“ i vijadukt „Modruš 1“, oba smještena na autocesti A1 Zagreb - Split - Dubrovnik. Autor prigodnog bloka je Dean Roksandić, dizajner iz Zagreba, a tiskano je 30 000 blokova s dvije prigodne marke nominalne vrijednosti 7,60 kuna. Blok Mostovi i vijadukti, kao i ostale poštanske marke, moguće je kupiti putem internetskog dućana Hrvatske pošte, na adresi www.epostshop.hr pod rubrikom Filatelija/Poštanske marke. Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). Žig prvog dana bit će u uporabi 29. i 30. travnja u Poštanskom uredu 10101 Zagreb, Jurišićeva 13.
MOST „KRKA“
Rijeka Krka premoštena je u sklopu gradnje Autoceste A1 koji kilometar nizvodno od grada Skradina impozantnim lučnim mostom. Most je smješten između čvorišta Skradin i Šibenik, a neposredno iza mosta nalazi se odmorište s restoranom i vidikovcem s kojeg se pruža pogled na most i na grad Skradin. Ukupna duljina mosta je 391 m, širina 22,5 m, a uzdiže se 66 m iznad morske razine. Glavni rasponski sklop mosta kojim je premoštena rijeka Krka jest šuplji armiranobetonski luk raspona 204 m, dakle 4 m veći od Masleničkog (200 m). Projektant mosta je dr. sc. Zlatko Šavor, nadzor je obavljala tvrtka IGH Zagreb, dr. sc. Z. Marić, a most je između 2002. i 2005. godine gradila tvrtka Konstruktor inženjering d.d. iz Splita. Čelični dio mosta izradila je tvrtka Đuro Đaković d.o.o. iz Slavonskog Broda. Most je predan u promet prilikom otvorenja Autoceste A1 Zagreb – Split 2005. godine.
VIJADUKT „MODRUŠ 1“
Vijadukt „Modruš 1“ prvi je i najduži u nizu od triju istoimenih vijadukata na dionici Ogulin – Brinje Autoceste A1 Zagreb – Split – Dubrovnik, na prilazu tunelu „Mala Kapela“. Objekt se nalazi u blizini naselja i ruševine staroga grada Modruša koji je nekada bio i sjedište Županije modruške, a vidljiv je s desne strane prilikom vožnje prema Brinju. Duboku dolinu vijadukt je premostio na visini do 50 m od najniže točke doline s ukupnom duljinom 516 m i ukupnom širinom 31,5 m. Građevina se zapravo sastoji od dva paralelna, gotovo identična vijadukta od kojih je svaki za jedan smjer vožnje, a koji su međusobno spojeni u poprečnom smjeru radi pregleda i održavanja. Primijenjena gradiva su armirani i prednapeti beton. Objekt je projektirala tvrtka IGH – Zavod za betonske i zidane konstrukcije, a projektanti su Gordana Trogrlić-Uzelac, Stjepan Kralj i dr. sc. Petar Sesar. Objekt je sagradila tvrtka Bechtel-Enka uz sudjelovanje hrvatskih tvrtki. Vijadukt je pušten u promet 2005. godine prilikom otvorenja Autoceste A1 Zagreb – Split.
Zagreb, 29. travnja 2015. – Hrvatska pošta pustila je u optjecaj prigodni poštanski blok Mostovi i vijadukti. Motivi poštanskog bloka ove godine su most „Krka“ i vijadukt „Modruš 1“, oba smještena na autocesti A1 Zagreb - Split - Dubrovnik. Autor prigodnog bloka je Dean Roksandić, dizajner iz Zagreba, a tiskano je 30 000 blokova s dvije prigodne marke nominalne vrijednosti 7,60 kuna. Blok Mostovi i vijadukti, kao i ostale poštanske marke, moguće je kupiti putem internetskog dućana Hrvatske pošte, na adresi www.epostshop.hr pod rubrikom Filatelija/Poštanske marke. Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). Žig prvog dana bit će u uporabi 29. i 30. travnja u Poštanskom uredu 10101 Zagreb, Jurišićeva 13.
MOST „KRKA“
Rijeka Krka premoštena je u sklopu gradnje Autoceste A1 koji kilometar nizvodno od grada Skradina impozantnim lučnim mostom. Most je smješten između čvorišta Skradin i Šibenik, a neposredno iza mosta nalazi se odmorište s restoranom i vidikovcem s kojeg se pruža pogled na most i na grad Skradin. Ukupna duljina mosta je 391 m, širina 22,5 m, a uzdiže se 66 m iznad morske razine. Glavni rasponski sklop mosta kojim je premoštena rijeka Krka jest šuplji armiranobetonski luk raspona 204 m, dakle 4 m veći od Masleničkog (200 m). Projektant mosta je dr. sc. Zlatko Šavor, nadzor je obavljala tvrtka IGH Zagreb, dr. sc. Z. Marić, a most je između 2002. i 2005. godine gradila tvrtka Konstruktor inženjering d.d. iz Splita. Čelični dio mosta izradila je tvrtka Đuro Đaković d.o.o. iz Slavonskog Broda. Most je predan u promet prilikom otvorenja Autoceste A1 Zagreb – Split 2005. godine.
VIJADUKT „MODRUŠ 1“
Vijadukt „Modruš 1“ prvi je i najduži u nizu od triju istoimenih vijadukata na dionici Ogulin – Brinje Autoceste A1 Zagreb – Split – Dubrovnik, na prilazu tunelu „Mala Kapela“. Objekt se nalazi u blizini naselja i ruševine staroga grada Modruša koji je nekada bio i sjedište Županije modruške, a vidljiv je s desne strane prilikom vožnje prema Brinju. Duboku dolinu vijadukt je premostio na visini do 50 m od najniže točke doline s ukupnom duljinom 516 m i ukupnom širinom 31,5 m. Građevina se zapravo sastoji od dva paralelna, gotovo identična vijadukta od kojih je svaki za jedan smjer vožnje, a koji su međusobno spojeni u poprečnom smjeru radi pregleda i održavanja. Primijenjena gradiva su armirani i prednapeti beton. Objekt je projektirala tvrtka IGH – Zavod za betonske i zidane konstrukcije, a projektanti su Gordana Trogrlić-Uzelac, Stjepan Kralj i dr. sc. Petar Sesar. Objekt je sagradila tvrtka Bechtel-Enka uz sudjelovanje hrvatskih tvrtki. Vijadukt je pušten u promet 2005. godine prilikom otvorenja Autoceste A1 Zagreb – Split.