Zašto je važno da pošiljke imaju elektroničke podatke?

Zašto je važno da pošiljke imaju elektroničke podatke?

Trgovci su dužni sve pošiljke opremiti digitalnim podatcima
 
Od 1. srpnja na snazi su nova pravila oporezivanja za sve pošiljke koje sadrže robu, a pristižu iz zemalja izvan Europske unije. Podsjetimo, na temelju odredba Direktiva Vijeća EU-a ukinuta je porezna olakšica pri uvozu iz trećih zemalja za pošiljke vrijednosti do 22 eura (160 kuna) kupljene u e-trgovinama.
 
Što korisnici moraju znati i kakav je proces?

Sve pošiljke s robom koje pristižu iz trećih zemalja sada moraju proći kontrolni pregled kako bi se provjerilo za koje je pošiljke unaprijed plaćen PDV te za koje se pošiljke tek treba naplatiti.
 
Hoće li novi proces utjecati na dostavu?

Neće, ako su pošiljke opremljene adekvatnim elektroničkim podatcima, što je dužnost i obveza svakog pošiljatelja. Naime, većina pošiljaka u međunarodnim poštanskim tokovima opremljena je elektroničkim podatcima, što skraćuje proces njihove obrade. Ipak, postoje pošiljke koje na sebi ne sadrže nikakve elektroničke podatke i one zahtijevaju dodatnu, ručnu obradu. Ručna obrada pošiljaka podrazumijeva da se svaka pošiljka koja nije opremljena elektroničkim podatcima izuzme te ručno uvede u poštanske sustave kako bi se mogli provjeriti i pratiti njezini statusi. Kako je ovaj proces zahtjevniji od elektroničkog, sve pošiljke bez ovih podataka na obradu čekaju nešto duže. Isto tako, podsjećamo da slanje pošiljaka bez traženih podataka nije u skladu s pravilima, a korisnicima preporučujemo da prilikom kupnje provjere jesi li trgovine usklađene s EU normama.